Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Sofia von Boqvist - 30 maj 2013 21:42

usch. jag har redan börjat gå in i rytmen, dvalan, som sommarlov innebär för mig. det jag gör är sover, läser och ständigt kollar kylskåpet för att det magiskt nog ska ha dykt upp något att äta. just nu läsar jag en skräck/drama bok (Dean Koontz, för er som vet fattar) och när man sover sådär mitt på dagen, efter att ha läst det, drömmarna blir allt annat än trevliga.. och tidsuppfattningen är helt borta. x) dock är inte huvudvärken det, redan börjat tänka för mkt igen. fan, hatar sommarlov.


det här är lite varför jag inte bloggat de senaste dagarna, sorry för det :( men i måndags var jag hos syrran och datorn dog... i tisdags var jag nog också hos syrran (eller nått) och igår tjötade jag med sebbe, pontus, hilda och robin. spelade lol as usual och jag lyckades vara asdålig as usual. på aram:


- Åh kolla en hamster!!! :D :D

*springer efter hamstern och rakt in i busken där nidalee (robin) står så blir nästan dödad*

- Sofia vad gör du!!

- Oj..


suck.. 

hrmm, vi börjar 09.35 imorgon och tåget är framme 30. är det värt att låta ali bli sur så i det sista? vi får se hur pigg jag är.

fan vad jag hatar huvudvärk.


detta är egentligen bara ett inlägg för att jag kan ju inte missa en dag till.. har inte mycket att säga, som sagt, jag äter, sover och läser. that's it liksom.


juste! Ann-Marie (svensk/historia-läraren) har varit på mig om att jag ska skicka in ett bidrag till augustpriset i evigheter nu, varje gång vi pratat så tar hon ihärdigt upp det... så, ah, ska väl kolla upp det, vad säger ni, är det värt? sätter upp en omröstning bara för att.

*kollar upp lilla augustpristets hemsida* herre gud, nooog att jag har en chans där O.O typ 600 bidrag varje år och en enda vinnare... upp till tio sidor.. 


tänkte skriva att nä nu får jag göra något vettigt men kom på att jag har absolut inget vettigt alls att göra och får inte gå ut för klockan har passerat tio... det är också en kul grej! igårkväll satt jag i skype med robin och sebbe och tänkte göra det ett bra tag, vi började liksom halv två idag och jag hade sagt det till mamma och lars när de satt vid tv:n att jag inte skulle sova än för att jag hade sovmorgon. tio över 11 kommer lars in.


- Klockan är över elva och då ska det vara tyst och släckt här inne.

- Men jag har ju sovmorgon?

- Spelar ingen roll. Det står i reglerna att ska du upp till skolan dagen efter ska det vara tyst och släckt klockan elva.

- Jag börjar halv två??

- Jag kan väcka dig sex imorgon så kan du sitta vid datorn då istället.

- What?!


*sätter mig på balkongen till halv ett* oooh, så rebelliskt! odugliga tonnåringar nu för tiden va??


nä ikväll ska jag nog bara kolla skins och läsa. det har jag iofs saknat, att sitta uppe sena nätter och gå från "shit är den redan ett" till "åh så bra, den är bara ett" och växelvis läsa, växelvis teckna lite skräpigt scrabble, ute på min balkong då det fortfarande är varmt i luften och stjärnor på himmlen.


jag kommer sakna er min kära miffade fjortisklass...


syrran beställde min brudtärneklänning ikväll och smsade att hon lagt till en väska också, jag som är helt inkompetent i allt vad sånt här heter undrar givetvis va fasen hon gjort det för..


- Va ska du ha din kamera, läppglans m.m i?


läppglans? kamera? va fan, jag ska väl bara stå där och se awesome ut in all my glory? fast något att hålla reda på tiden med skulle sitta fint. och någon måste ju ta alla dåliga bilder. visste du att det är från min familj som jag ärvt min sarkasm? jo då, syrran är nästan lika duktig som mig...:


- en ica påse eller?

- öhum...ja du... tänkte mer en systembolagetspåse! :D


det fick jag inte... :(


åh gud. det här är guld. det här var allt jag nånsin behövde. om den bara varit längre... hade lätt kunnat se hela filmerna i den här versionen xD


WATCH THE VIDEO I TELL YOU!

 

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards