Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Sofia von Boqvist - 10 maj 2013 20:59

Ikväll ska jag försöka fatt mig kort, vill gå och lägga mig så snart som möjligt då jag ska upp typ 5 imorgon för att jobba 70% av dan och sen direkt till alingsås för att bowla med Hilda och co. Mycket nu känner jag! xD Har knappt varit hemma alls sen onsdags morgon, när jag väl är hemma är det bara för att byta/packa om och duscha sen tio min senare bär det liksom av till nästa ställe. 


Men angående lan nummero två så va det väldigt trevligt och väldigt roligt^^ det är sån sjuk kontrast på de här människorna och de från skolan. De här människorna viskar lite försiktigt att om du är trött får du gå och lägga dig så sänker vi ljudet här. De här människorna dansar till någon hel-löjlig låt halva kvällen men ingen skäms ändå. Folket från skolan är lite mer ... rå xD så det va lite kul att se, förutom det så käkade vi tacos, gick ut en sväng (), tjötade, spelade lol/mario cart (jag äger på det, bara så du vet *host host*) och som jag sa, dansade x)


  


Mina vänner är fan de finaste människorna i hela världen. Klassas du som min vän är jag också jävligt stolt över det.


men vid ett så hade jag gett hilda ryggmassage i typ en timme så hon praktiskt taget låg i koma som hon kallade det och jag va nickade till med jämna mellanrum... gick väl till slut med på att det kanske vore förnuftigt att gå och lägga sig x) så gick upp och la oss i soffan, jag somnade nästan med en gång, vaknade väl till lite när de vid typ 3 skulle lägga sig andra människor där och ah, jag vet inte, jag sov! fast inte länge, vid 8 börjar The lazy song med Bruno Mars spela. Bruno mars! tänkte att det väl va något alarm någon jävel inte stängt av. hela låten passerade och det blev tyst. en våg av lättnad och jag började slappna av bara för att höra den gå igång igen. vid det här laget var jag så irriterad så jag skojar inte ens när jag säger att om någon rört mig då skulle jag klappat till den personen ögona böj och börjat vråla svordommar... tredje gången går sebbe ner och hittar jonnie där nere som bara ville jävlas tydligen, elelr nått. eftersom det blivit tyst somnade jag om, och då börjar det lilla aset spela justin bieber..!! jag klampade ner för att konstatera att ingen annan än de två var vakna så jag hade inte ens någon skyldighet att va social och återvände till soffan. de skickade väl pontus på mig sen, som försiktigt frågade om jag va vaken och sa att om jag va trött skulle jag bara fortsätta sova och hämtade en kudde till åt mig från hilda... sånna människor kan jag ju inte bli arg på, ens på morgonen...


men jag vaknade väl till slut, vi flummade omkring lite, spelade lite lol och lite mario cart och sen fick jag åka hem lite tidigare (typ tolv) för att kunna ta halv två-tåget in till borås igen. Sara har nämligen legat på sjukhus så skulle hälsa på henne. Dock blev hon utskriven sen så vi gick på vårmarknad istället :3 träffade Kevin (min parkour-tränare) som tydligen fotade för borås tidning extra blad eller va fasen det hette, han ville iaf ha med mig på en bild... heh. nej så kul ska vi inte ha x) 


men sen körde Irene mig till parkouren där vi va typ ... 10pers. och majoriteten utav grabbarna (för ingen annan av tjejerna va där idag) är relativt självgående vid det här laget så hade alltid en tränare vid mig för att hjälpa osv osv. sååå ah, det gick bra x3 lärde mig aaasmycket. mest tråkiga saker, grunder och så, tråkiga i den betydelsen att det inte ser så kul ut men är jävligt trevliga att sätta ;) kommit på att jag är för svag i armarna och att innan den här sommarn är över ska jag verkligen ha lärt mig att hjula. vet du hur många sommrar jag haft det som mål? lite för många.

nä men när jag kolapsat i en liten hög efter en halv hjulning ett par gånger tyckte kevin att jag skulle testa att bara ställa mig på händer så kanske det skulle bli lättare... hehe.. så vi satte igång att öva på det istället, x antal gånger låg jag halvt ner, med nacken i golvet och han som håller i mina ben och meddelar glatt att jag glömt spänna armarna igen. *mutter mutter* så nu har jag en del armhävningsövningar de tyckte jag skulle göra hemma som jag ska försöka komma ihåg.. 

Jag kör lite den här taktiken att "äh nu landar jag ju mjukt så det värsta som kan hända är att jag bucklar till mig lite, lika bra att köra" den funkar finfint tills Nadja (kevins flickvän och min andra tränare) flinar och undrar om jag vill göra samma sak på golvet eller asfalten utanför.. ha.


nä men nu har jag låtit det här ta en hel jävla massa mer tid än jag tänkt mig! så bye bye folks, see ya soon!<3

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards