Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Sofia von Boqvist - 7 maj 2013 19:00

aaaahh... den här dagen... kommer hem och e svintrött som vanligt, sov typ en timme och sen ropar de att det är mat och eftersom jag inte sagt att jag redan ätit får jag gå ner och äta igen, för husfridens skull. bad choice, bad choice I tell you my friend. för de är på bra humör och då ska det pikas... det ska pikas om att jag sover mitt på dagen, det ska pikas om sillen jag inte äter, det ska pikas om att jag helst går ut när det blivit mörkt... Undra hur många som skulle känna igen mig om de fick se hur jag är hemma jämfört med i skolan? Men ta det lugnt nu, vi är inte klara med skiten! När jag äntligen kommit upp och satt mig till ro har jag fått sms från Sabina som vill ut och gå, okej då, det kan vara nyttigt tänkte jag. ungefär tre min efter att jag svarat på det kommer den kvinnliga människan här hemma in och meddelar att jag måste städa rummet. nu. för TYDLIGEN så är det fönster de byter när de håller på och renoverar, och alla rum de hittills gått över har sett ut som bombnedslag, saker har åkt ner från väggarna och ah. mys. jag har trott de bara bytte foder vilket har varit rätt okej med mig, fortfarande störande men okej, för då behöver de inte blanda in mitt rum i hela den skiten. tills nu då. då jag får veta att de inte bara ska banka ner alla mina glas från vitrinskåpet genom att hamra på väggen, nej nej, de ska dessutom GÅ IN I MITT RUM!! MITT RUM! jag överreagerar åt det här. väldigt mycket, det här är barnsligt. skärpning sofia. men fan, när ska jag hinna det här nu då....


- Bra att ni kommer med sånt här, i tid!!

- Det är väl i tid?!

- Jag ska ju inte komma hem imorgon och ikväll ska jag ut och g...

- Men gör det ikväll då! Det är massa tid!

- ...ut och gå MED SABINA! Jag kan inte bara ... aaaah... *andas djupt för att inte slå ner något, typ ett fönster*


sen tanken på att jag har läxor eller ett liv har aldrig slagit er eller? inte för att jag har något utav de men ändå.


äh, jag ska gå ut och lugna nerverna lite. vad har jag sagt om att blogga under nervotiska situationer på den här bloggen?? inte bra!


*går ut och går* så, det kändes en hel massa bättre, hade glömt vilket bra övningsobjekt sabina e, hon är väldigt lättläst så man kan öva på sånna där beteendesaker ;) känner mig som fucking Fexeus här borta! iaf, jo, det kändes bra, tills jag kom hem. redan innan jag gick in genom dörren så såg jag hur lars flinade mystiskt och sneglade upp mot min balkong... Sen går jag in och de börjar tjöta igen, och basically idiotförklarar mig för att jag inte kom ihåg att de berättade förra året att snickare skulle komma och byta fönster då men att de inte gjorde det så det är ju klart att det va vad som hände nu. jag slutade svara på tilltal (säkrast så) och gick upp till mitt rum där jag sedan spenderade lätt 1minut med att stå och andas lugnande. alla mina saker på fönsterbräderna hade åkt ner, tavlan med bullesläkten hade nästan gått sönder och min ljuslykta stod på kanten till att braka i golvet när som helst den med. om någon försöker prata med mig ikväll kommer jag tycka lite synd om den personen.... och nu tänker du, hrmm, varför slösar hon tid på datorn då?? ja du, för att jag inte räknar med att göra en vettig städning som tar mer än en timme och ville verkligen skriva idag... :(


har min pettson och findus tavla gått sönder skriker jag högt.....


ska vi se om det finns något kul att hämta från vad som hänt idag då?? ;) jo, okej så ... nä. svenskan var utbytt mot historia. tanten pratade om första världskriget och jag försökte faktiskt lyssna, det gjorde jag verkligen men tills slut gick det inte och jag kollade på roadkillt-shirts iställe.. efter det va det matte som vi tydligen hade haft läxa till men som jag struntat i, i vanlig ordning x) och kom igen, jag vet alltför väl att jag inte är den enda som inte ens tittat på pappret! ändå är jag den enda som räcker upp handen då hon frågar om någon inte ens försökt med uppgifterna (som vi fått förra lektionen för att kunna få ledigt och kolla på såpabandyn iställe) vilket resulterar i att hennes blick sugs fast på mig med en lagom hysterisk ton...


- Har du inte gjort någon alls??

- Nä

- Va du på såpabandyn förra lektionen?

- Ja?

- Ja det va ju inte alls bra...

- Näe, men det va väldigt trevligt :)


sen var det inte mer med den saken.. x)


hade den halvfulla colaburken åkt ut i min säng hade jag flyttat ut på gatan eller nått...


lunchen spenderades i kafeterian för att sen uthärda två timmar no och juste, här kommer vi till det intressanta på dan! :D Vi började nämligen med sexualkunskap idag! och kärlek, dum dum daaaaa! och det va seriöst komiskt, våran allt annat än emotionella mattelärare ska förklara kärlek och lyckas bryta ner det i orsaker och effekter och typ "det här är de fem olika sätten du kan uttrycka kärlek på, hur gör du? hur vill du att din partner ska göra? det här måste ni ju ha diskuterat igenom så båda förstår det!" ... jag uttalade mig två gånger och beslutade mig sen för att inte göra det mer. först och främst skulle vi sitta i någon minut och tänka ut vad kärlek är för var och en av oss, du vet, det vanliga. min första tanke var "osjälviskt lidande" men jag begrep det knappt själv och sen försökte jag desperat komma på något bättre att säga innan det blev min tur men nej då, efter typ tre pers med normala saker som typ "när man gillar någon", "hjärtat som slår" och "mat" pekar hon på mig och ett kort ögonblick undrar jag om jag kan slippa genom att helt enkelt låtsas att jag blivit tillfälligt stum... förnuftigt nog slog jag bort det och kände hur rodnaden lade sig på lur så fort jag började prata...


- Kärlek är .. alltså, när en människas fel och brister blir lika vackra som dess bästa sidor..


en kort sekund är hela klassen tyst och sen kommer ett "AAAWW" från typ alla.... kul, jag är klassens djupa, känslomässiga, dikt-nörd... jag hatar när jag gör sådär, jag tycker det låter som om jag bara vill styla, som om jag säger "ooh, kolla på mig, jag är så poetisk så jag kan inte säga något normalt som typ "lycka"" .. suck. många saker får ni kalla mig men jag är livrädd för att uppfattas som en attention whore. 

nästa sak vi ska fundera på är vad skulle världen vara utan kärlek. jag sitter brevid mattis och vi är helt överens om att då skulle det ju inte finnas något hat och folk skulle vara betydligt mer sakliga om allting. det skulle inte vara några krig för om man inte älskar något har man inte något sådant behov efter något heller. Så efter att anid kläckt ur sig något cheesy om att allting skulle upphöra att existera så meddelar jag min teori. klassen småpratade lite så när jag förklarat är det någon som frågar vad jag just sagt, läraren sammanfattar då:


- Sofia tycker alltså världen skulle vara bättre utan kärlek.


... tack duh, värsta emo:t i stan, check! lagom deprimerande.. >.> och jag lovar, sånna här saker kommer jag fortsätta kläcka ur mig så ser inte alls fram emot sexualkunskapen liak mycket längre! jag kan ju aldrig hålla käft! D: tycker jag något kommer du veta det också!


btw så fick rosalie och mattis tag på min mobil idag och fan, rosa är värre än fåret;   ungefär 200st sånna har jag tydligen på min mobil nu....


åkte tåget med sara och hennes morsa sen också, men kunde inte hänge med henne hem, de åkte in till sjukhuset ikväll igen. den här gången kommer hon få ligga inne ett bra tag och jag får inte ens hälsa på... hur ska jag överleva det här? hon komemr ju få sitta i telefon med mig minst en timme om dan! xD haha, nä, men seriöst, det suger getballe. eller så ser jag till att bli sjuk jag med så kan de lägga in mig på samma avdelning! :D 


aja, imorgon ska jag ju då på lan utan att åka hem emellan, en natt, sen hem och kanske byta om och duscha innan morsan får lov att köra mig till nästa lan. jag kommer vara så sjukt död efter den här veckan.... och ha så. sjukt. ont. i. huvudet. men det ska bli kul! inte huvudvärk alltså utan lan! måste ta ett snack med hilding om detta med hrmm..


har fått det nya kontokortet nu btw!! :D så nu har jag pengar igen, inte bra, inte bra... x) men får väl sätta fart om något ska bli gjort, bye bye!<3

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards