Alla inlägg den 24 maj 2013

Av Sofia von Boqvist - 24 maj 2013 21:33

Helt slut är jag. inte för att någon träning varit särskilt jobbig eller för att jag haft en lång dag. Nä, för när jag trasslar in mig i något då ska fan allt trassla sig på samma gång... Så nu har jag spänningshuvudvärk, yay! x)


Till att börja med så hade vi faktiska övningar på historian om när man använder historia. Övningarna = inte okej nånstans. Alla stand-up sketcher vi fick se = heeelt okej! :3

På reiligionen så hade jag och Faatima äntligen vår argumentation om djurförsök, vilket gick riktigt bra, för oss båda^^ bortsett från lite tumult pga mitt extremt klantiga sätt att uttrycka mig på så va det bra. Sen står jag ju givetvis inte för alla argument jag hade, jag är inte för att djur ska plågas till döds, oroa er inte. Det var en roll. Och visst tycker jag absolut att man lika väl kan använda sig av datorteknik eftersom det nu funkar på väldigt liknande vis. Jag står för att man kanske kan göra en kompromiss, vi får forska så länge inte djuren plågas onödigt.


lunchen vart helt oätlig, eller, jag smakade ju faktiskt inte ens idag. inte när man kan köpa en god smörgås + kinderägg på commerse iställe för att käka soppa! <.< jag fick ett flygplan! x3 i kinderägget alltså. ett man faktiskt skulle bygga ihop! :D men jag är inte speciellt intelligent och när albin sitter en meter ifrån och leker kommentator/försöker få hela kafeterian att tystna och se på när jag öppnar ett fucking kinderägg så GÅR det helt enkelt inte särskilt bra att koncentrera sig på avancerade saker som flygplansbygge. även med min sofias tappra försök att styra upp det x) till slut fick pallefjanten själv försöka bara för att inse att han sög på det, med. *flinar åt mitt egna skämt* så mattis fick lösa det istället och snart hade jag ett flygfärdigt flygplan!! :D kastade det och sprang efter, fram och tillbaka, utanför tyska-salen ett bra tag sen, lika lycklig var gång den snurrade runt eller landade extra stiligt :3 Gillar hur jag nästan lika ofta som jag blir kallad morsa och blir kallad 5-åring. Lättroad heter det faktiskt, förmågan att finna nöjen i livet och njuta av små saker! Hade jag inte kunnat det hade jag kolapsat för mååånga år sen ;) Känns som att alla måste lära sig det någon gång under livet. Annars dör man ;)


på tyskan är det meningen vi ska jobba med den här gigantiska, as-svårauppgiften som ska innehålla allt vi lärt oss....eller nä, i vårat fall är det snarare allt vi borde lärt oss. idag fick vi veta att vi ska kunna hela arbetet utantill tills på måndag. med andra ord fortsatte klassen helt lugnt med att göra absolut ingenting. dock satte hon sig intill mig och jag hade ju inte skrivit något alls... blev lite tröttsamt att sitta och se ut som om jag tänkte/slog upp i boken efter ett tag... suck... men nu är fler med på min plan att slakta smurfen! :D smurfen är alltså mitt namn för tyska-läraren.


innan gympan var klassen astaggad och humöret var verkligen på topp.. Just a little example: 

Efter den lektionen var typ hela klassen sådär lagom skitförbannad på Antonio dock. Han hade typ underkänt halva klassen, och däribland väldigt många som nästan alltid får toppbetyg. Något måste ju verkligen slagit slint i huvudet på den grabben. 

Å andra sidan fick vi köra flaggan under tiden och nä. jag är ingen atletisk, snabb, smidig eller vidare diskret människa. Men efter att Frida sagt "Men det är ju bara Bosse där, spring!!" sa jag fuck it och vann matchen åt oss två gånger och sa till frida att det ju va "bara bosse" så det va ju lugnt, typ hundrafemtioelva gånger :3

Det är lite det jag håller på med nu med parkouren. Det är sååå sjukt många, ah alltså, typ alla jag sagt det till som skrattat mig rakt i nyllet och mobbat mig för att det kommer gå åt helvete som allt annat fysiskt jag sysslar med x) det är visserligen sant men fan alltså. va chockade de kommer bli när jag kommer där och är värsta svinduktig. jag ska bevisa dem fel, jag ska visa att jag kan, att jag kan bra ;)


Strax innan jag tog bussen med Erik och Max till Irene (de bor inte långt från hennes så vi tar samma buss) får vi veta att Albin tänker fega ur och ska inte vara med alls bara för en liten knäskada. *säger hon som beordrat honom att inte träna pga det i omgångar* Erik tyckte jag skulle knäa honom och Max tänkte att problemet borde vara löst om vi bara kapade av knät. Jag blir bara mer och mer övertygad för var dag som går, att alla är precis lika störda, somliga släpper bara ut den störda delen till offentligheten lite mer än andra.

Fick se Irenes nya fina badrum, vi pratade i typ en timme och sen åkte jag med Erik och hans far till parkouren vid almenäs-badet..? ah, där iaf, vid vatten. Vi släntrade väl omkring lite tills Oscar och Alex kom med en hel fucking back med cola och två chipspåsar xD då hävde grabbarna och Nadja mest i sig det och tjötade om allt mellan himmel och jord. Eller ah, antingen så va det (i anständigt sällskap alltså, inte vårat) extremt opassande skämt (dock extremt komiska), avancerad vetenskap eller penisen. Hur stor den var och allt annat man kunde tänkas diskutera. Och med jämna mellanrum skiner Erik upp som en liten glödlampa och säger:


- Fun fact! :D


i slutet på lektionen bemöttes den frasen med mer fasa än nyfikenhet. jag vet nu t.e.x att det finns ett djur som har en penis med 5 huvuden och något annat djur har utåtstående slidor. jaaaa....justee..

Alex meddelade att han inte lärt sig någonting denna lektionen och då är Kevin inte sen med att svara:


- Det längsta man vet att en tupp varit i luften är 13 sekunder! :D

- ... så dom KAN flyga!?

- Ta daa! Nu har du lärt dig något denna lektion! :D


asså dessa människor... när det är människor som förstår mina referenser till tecknade filmer är jag nöjd x3 Sen övade jag faktiskt en hel del på att gå på lina under tiden och har därför redigt ont i benen redan nu, kommer fan inte kunna gå imorgon. Men mina landingar är fan de snyggaste. Med det värsta lilla tjutet nånsin, flaxande armar och total-crash måste jag ju vinna alla tänkbara priser. de andra liksom bara...kliver av.. x)


uups... blev visst lite långt idag x) jag undviker läxor, måste vara det! Men ska försöka sova nu så natti natti!<3

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards