Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

mors dag, inte för att jag gör ngt!

Av Sofia von Boqvist - 26 maj 2013 20:56

Ska lämna in den där jävla uppgiften i tyska imorgon och det är helt omöjligt. Jag bara kan inte förmå mig att börja med den! D: det är nästan lika tråkigt som historia. och matte, ihop. jag kan ju verkligen ingenting så hur jag fick D är för mig ett mysterium... men så brukar det ju vara, fick VG i hemkunskap på den tiden och tro mig när jag säger att det var mer än en person som höjde ögonbrynen åt DET.. Fjäsk kanske xD iaf, det är det jag borde börja med nu. även om jag har sovmorgon.. nej. jag ska inte skjuta på det här tills imorgon nu. oavsett hur gärna jag vill se den där filmen... fan... :(


jag har ju sagt att jag inte ska blogga på helgen men äh. jag hade något att säga ikväll *host undvika tyskan host host*

idag har man ju då varit firat mors dag. typ. isch. jag har sovit, legat på soffan, legat i hängmattan och spelat PvZ på mobilen hela dagen. utom vid ett tillfälle då jag faktiskt gjorde pannkakor :3 lite brända men jaja! xD sen när Olof och hans tös Sara skulle komma och maten var framdukad (ah, mamma skulle komma också, jag har varit hos syrran alltså) så ringer Valle den fjanthögen mig och tjötar om att jag måste komma hem så jag kan komma till sara för där är dom och har tråkigt som om jag är något magiskt piller så allt helt plötsligt blir kul.... så nä, efter att han tjötat och ringt upp IGEN gjorde jag slut. inte för att vi nånsin varit ihop men jag gjorde det till och med officiellt genom att skriva på hans fb att jag gör slut också så ah. hoppas inte hans flickvän tar det för seriöst bara..

och så beklagade syrran sig över tårtan, för den hade inte blivit bra. Hon hade försökt hela dan med att göra den där marängbottnen och den bara föll ihop, så retade Age henne för det:


- Men bra! Då kan ju du göra tårtan nästa gång då älskling!

- Ja det skulle jag kunna!

- Ah, visst. Får vi se hur bra det går.

- Ah jag misslyckas i alla fall inte med samma recept 3 gånger...


ungefär här kolapsade olof i ett skrattanfall.... och när olof verkligen skrattar, och inte bara gör det lite sådär för artighetens skull, då är det vääldigt smittsamt x) så desto mer han skrattade desto mer skrattade jag, även om det inte ens va kul, men med min bror kan jag vara lite mer den jag är i skolan ;) så när syrran anmärkte på att han skrattade väldigt mycket åt ingenting lade morsan till:


- Ja till och med Sofia skrattar, det är u roligt. Det gör hon ju inte så ofta :)


tror inte du förstår vilken extrem personförändring jag gör hemma x)


och nu går brandlarmet igång stup i kvarten också.... sist fick jag ju skit för att jag inte ens orkat resa mig ur sängen (ifall det brann liksom) så nu får man väl åtminstone stänga av musiken för att se om de tänker utrymma stället eller stänga av det... hittills har det bara varit onödigt irriterande. underbart.


det senaste har jag särskilt fastnat för Håkan Hellströms låt; För sent för edelweiss ... inte för att jag vet varför du skulle vilja veta det men så är det väl med allt jag skriver på den här skrothögen... nä! om man skulle ta och sätta fart! fan.. jag bävar bara jag tänker på det.. jag kanske försöker lite nu och så skriver jag resten imorgon.. innan lektionen...


*går in på tumblr i 5min* ..... *en timme senare....* fan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards